Field technician

Als fulltime veldtechnicus ben je verantwoordelijk voor de installatie, het onderhoud en de reparatie van professionele scanners (bv. documentscanners). Je werkt als lid van ons klantenserviceteam en bent het aanspreekpunt voor klanten voor alle zaken met betrekking tot scanners. Een groot deel van je werk zal bestaan uit het dagelijks bezoeken van klanten op locatie, het voortdurend in contact blijven met klanten en het opbouwen van goede relaties met hen. Je zult ook nauw moeten samenwerken met accountmanagers.
Deze fulltime functie omvat 80% reizen naar klantlocaties binnen de Benelux-regio.
Uw verantwoordelijkheden
-
Installeren en onderhouden van professionele scanners en bijbehorende software; uitvoeren van noodzakelijke reparaties
-
U fungeert als enige aanspreekpunt voor klanten voor alle zaken met betrekking tot scanners (hardware en software)
-
Plan dagelijks on-site klantbezoeken in en lever het hoogste niveau van technische ondersteuning en assistentie.
-
Voer al het toegewezen werk efficiënt, nauwkeurig en strikt in overeenstemming met de kwaliteitsnormen uit.
-
Neem deel aan en ondersteun de ontwikkeling van 'best practices'-procedures voor het diagnosticeren en oplossen van problemen.
-
Promoot de aanname van nieuwe producten, standaarden en best practices door klanten; geef training aan klanten
-
Houd te allen tijde technische bekwaamheid bij in uw verantwoordelijkheidsgebied: nieuwe hardware, software enz.
-
Voltooi alle vereiste rapporten voor elk gedocumenteerd klantbezoek of remote ondersteuningsgesprek
-
Behaal uw individuele gebruiksdoelen die zijn vastgesteld door het hoger management; neem deel aan reguliere voortgangsbeoordelingen
Uw kwalificaties (vereist)
-
Middelbareschooldiploma of equivalent
-
Moedertaal of vloeiend spreken van het Nederlands en Frans, d.w.z. volledig tweetalig (mondeling en schriftelijk)
-
Vermogen om technische serviceprocedures te lezen/begrijpen en gedetailleerde instructies op te volgen
-
Bereid om te groeien en te werken in een teamomgeving
-
Hoge mate van zelfmotivatie; effectieve communicatieve vaardigheden
-
Bereid om op dagelijkse basis te reizen/klanten te bezoeken binnen de Benelux.
-
Vermogen om zelfstandig te werken; aanwezigheid en stiptheid verzekeren
-
Vermogen om relaties op te bouwen met klanten, waarbij technische en sociale aspecten effectief in balans zijn
Uw kwalificaties (gewenst)
-
Onderhouds- en/of reparatiewerkervaring met hardware
-
Algemene klantenservice-/helpdeskervaring
-
Elektrische, mechanische, computertechnische of vergelijkbare training
-
Ervaring met werken voor een IT-bedrijf
Wat wij bieden
-
De kans om te werken voor een toonaangevend technologiebedrijf
-
Een dynamische, uitdagende en multiculturele werkomgeving
-
Openstaan voor nieuwe ideeën en initiatieven; professionele groeikansen
-
Technische training is noodzakelijk om te slagen in uw nieuwe functie
-
Aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket
-
Competitief loon
Klaar voor de volgende stap in je carrière?
Aarzel niet om contact op te nemen als je vragen hebt.